środa, 4 czerwca 2014

RAJD SARDYNI Z ROBERTEM KUBICĄ



Już w najbliższy weekend Robert Kubica stanie do walki w kolejnej rundzie rajdowych mistrzostw świata. Następnym przystankiem na mapie WRC jest włoska Sardynia.




- Do Sardynii jedziemy z podobnym nastawieniem, jakie mieliśmy w Argentynie. Oczywiście Sardynię już trochę poznałem w zeszłym roku, w samochodzie WRC2, ale mój cel się nie zmienia. Chcę maksymalnie zwiększyć szanse dojechania do mety, co oznacza sprowadzenie do minimum liczby pomyłek - powiedział przed rozpoczęciem włoskiego weekendu w WRC Robert Kubica 




W poprzednim sezonie Polak  znalazł się na liście startowej Rajdu Sardynii samochodem klasy WRC2. Był konkurencyjny w swojej klasie zwyciężając z ponad 4-minutową przewagą nad najgroźniejszym rywalem. W klasyfikacji generalnej rajdu zajął 9. miejsce.


- Sam rajd za bardzo się nie wyróżnia, ale od czasów kartingu spędziłem tam całkiem sporo czasu, dlatego na Sardynii, tak jak w Polsce, będę miał więcej kibiców niż zazwyczaj. Jest to trudny rajd, jak wszystkie w WRC. Z tej perspektywy nie różni się za bardzo od poprzednich i dlatego moje podejście się nie zmieni - stwierdził trzynasty kierowca klasyfikacji WRC.



Trzymamy kciuki za Roberta i Maćka ! ! !


 A w czołówce zanosi się na kolejny świetny pojedynek kierowców Volkswagena. Jari-Matti Latvala wyraźnie uwierzył w siebie po dwóch tegorocznych zwycięstwach, dodatkowo szef zespołu nie wprowadza team orders, zatem Fin może rywalizować z Sebastienem Ogierem na równych zasadach.


Przewaga duetu Volkswagena nad resztą stawki jest już bardzo wyraźna. Oczekiwanie innego wyniku niż walka o zwycięstwo jest mało prawdopodobna. Latvala ma nadzieję, że zniweluje dystans, dzielący go od Ogiera: na razie Fin traci 24 punkty.


"Jest kilka rajdów w kalendarzu WRC, na które czekam w szczególności. Rajd Sardynii jest jednym z nich. Nawierzchnia jest trochę podobna do tej z Rajdu Portugalii, ale zakręty we Włoszech są lepiej widoczne. Nawierzchnia jest nieco bardziej śliska niż w Portugalii, ponieważ górna warstwa jest bardzo piaszczysta. Jednak będziemy mieć więkzą przyczepność po tym, jak droga zostanie oczyszczona przez inne auta. Drogi są całkiem wąskie, a drzewa i skały mogą znajdować się bardzo blisko nich. Mimo to, nie zajmuje zbyt wiele czasu znalezienie rytmu na oesach." - powiedział Latvala.

"Nie ma zbyt wiele miejsca na jazdę poślizgami, więc musimy być ostrożni i nie jechać pod zbyt dużą presją od samego początku. W zeszłym roku w naszym Polo R WRC byliśmy najszybsi na odcinku kwalifikacyjnym, ale niestety potem na pierwszym oesie złapaliśmy gumę. Mikka (Anttila) i ja zdołaliśmy powrócić na trzecie miejsce mimo tego. Po zwycięstwie w Argentynie jadę do Włoch pewny siebie. Kieruję swój wzrok na kolejne zwycięstwo. Moim celem jest natomiast czołowa trójka." - zakończył wicelider klasyfikacji generalnej. 

Ogólnie zapowiada się bardzo interesujący rajd.

Harmonogram Rajdu Sardynii 2014:

Czwartek, 5 czerwca
Odcinek testowy (Putifigari 1), 240 min. 07:00
OS01S Citta' Di Cagliari 01.30km 21:13

Piątek, 6 czerwca
OS02 Terranova Nord 1 20.00km 11:35
OS03 Terranova Sud 1 12.40km 12:13
OS04 Coiluna-Crastazza 1 20.29km 13:08
OS05 Loelle 1 27.30km 13:44
Serwis A (Buddusò), 15 min. 14:49
OS06 Terranova Nord 2 20.00km 15:57
OS07 Terranova Sud 2 12.40km 16:35
OS08 Coiluna-Crastazza 2 20.29km 17:30
OS09 Loelle 2 27.30km 18:06
Serwis B (Alghero), 48 min. 21:00

Sobota, 7 czerwca
Serwis C (Alghero), 18 min. 06:30
OS10 Monte Olia 1 19.27km 09:18
OS11 Monte Lerno 1 59.13km 10:23
Serwis D (Alghero), 30 min. 13:54
OS12 Monte Olia 2 19.27km 16:54
OS13 Monte Lerno 2 59.13km 17:59
Serwis E (Alghero), 48 min. 21:10

Niedziela, 8 czerwca
Serwis F (Alghero), 18 min. 06:30
OS14 Cala Flumini 08.98km 07:39
OS15 Castelsardo 14.00km 09:20
OS16 Tergu-Osilo 14.88km 10:02
OS17P Cala Flumini 08.98km 12:08
Serwis G (Alghero), 10 min. 13:20