środa, 14 stycznia 2015

SEZON RAJDOWY WRC 2015 Z ROBERTEM KUBICĄ czas zacząć !!! Co nowego przed rajdem MONTE CARLO 2015 ?


Zaczynamy rajdowanie ...



Witam wszystkich po długiej przerwie jaka miała miejsce w moich postach na tym forum. Ale i powód do powrotu by pisać, nie byle jaki. Bowiem jak dobrze wszyscy wiedzą już lada chwila rusza Rajd Monte Carlo w którym startował będzie duet bliski naszym sercom - Robert Kubica i Maciej Szczepaniak. 


Samochodem, którym rywalizować będzie nasza załoga, będzie Ford Fiesta WRC przygotowany przez zespół M-Sport. Głównymi sponsorami pozostają LOTOS i GRUPA AZOTY. 



Robert Kubica i Maciej Szczepaniak pojadą wszystkie tegoroczne eliminacje Rajdowych Mistrzostw Świata. Nam kibicom pozostaje już tylko czekać na pierwszy odcinek rajdu w Monaco, a przypominam że zeszłoroczny pierwszy odcinek specjalny tego rajdu wygrał nie kto inny tylko Robert Kubica.


Tym postem wracam do pracy na pełnych obrotach przy tworzeniu tego bloga. Wkrótce w szacie graficznej tej strony pojawi się wiele korzystnych zmian, które sprawią, że będzie przyjemniej i ciekawiej.


Krótko o tegorocznym Monte Carlo ...

Lista zgłoszeń do 83. Rallye Monte Carlo 2015 została już zamknięta. Organizatorzy przyjęli zgłoszenia 96 załóg, a w tym 18 samochodów w specyfikacji WRC. Pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2015 odbędzie się w dniach 22-25 stycznia.
Można oczekiwać, że styczniowy Rajd Monte Carlo przyniesie wiele emocji. Do rywalizacji na krętych drogach Monaco, powraca dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata Sébastien Loeb, który pojedzie fabrycznym Citroenem DS3 WRC.
Tytułów mistrzowskich bronią w tym sezonie kierowcy zespołu fabrycznego Volkswagena, którzy także w najbliższym sezonie będą zdecydowanymi faworytami.

O nadchodzącym rajdzie więcej w kolejnym poście. 


Co nowego w rajdowym sezonie 2015 ...

Terminarz WRC - sezon 2015

Kalendarz WRC na sezon 2015 pozostaje co prawda bez zmian, ale zmieni się trasa poszczególnych rajdów, a nowe odcinki specjalne oznaczają dla kierowców dodatkowe wyzwanie.

Odcinki, na których rywalizują rajdowe załogi, są jednym z powodów, dla których ten sport jest tak ekscytujący. Otwartych dróg nie brakuje, dlatego zmiana trasy rajdu nie jest zbyt trudna. Podczas gdy niektóre sporty motorowe muszą co roku odwiedzać te same tory wyścigowe, WRC regularnie zabiera kierowców na nowe trasy.
W tym roku zmiany obejmą już pierwszą rundę. Aż 75 procent trasy Rajdu Monte Carlo (22 – 25 stycznia) uległo modyfikacji względem sezonu 2014. Najbardziej różni się piątkowy etap, podczas którego na kierowców czekają nowe odcinki w Alpach Wysokich i regionie Isere. Stworzą one liczącą 67 kilometrów, pokonywaną dwukrotnie – rano i popołudniu – pętlę.
Zmodyfikowana została także trasa drugiej rundy, Rajdu Szwecji (12 – 15 lutego). Pierwszego pełnego dnia na załogi czeka trasa zmieniona w 20 procentach w porównaniu do poprzedniego sezonu. Ekscytujące zmiany czekają także trzecią rundę w Argentynie, ale więcej o tym na wrc.com już jutro.
Dokładne trasy kolejnych rajdów nie zostały jeszcze potwierdzone, ale należy się spodziewać, że przeniesienie bazy Rajdu Portugalii z regionu Algarve aż 550 kilometrów na północ, całkowicie zmieni charakter tej imprezy.
Bazą zmagań i parku serwisowego będzie Matosinhos, niedaleko Porto, a niektóre oesy prowadzić będą daleko na północ, praktycznie przy granicy z Hiszpanią. Może to oznaczać powrót do Fafe, które rok temu na rajdowy sprint przed weekendem przyciągnęło aż sto tysięcy fanów. Możliwy jest również powrót innych słynnych, okolicznych odcinków nieużywanych od 2001 roku.


Z technicznego punktu widzenia ...

Aby ograniczyć koszty, w 2014 roku wprowadzono zakaz rozwoju samochodów, ale w tym sezonie producenci będą mogli pracować nad swoimi autami WRC. Zmiany nie są co prawda rewolucje, ale na najwyższym rajdowym poziomie nawet najmniejsze modyfikacje mogą przynieść spore efekty.
Wewnątrz samochodów w oczy najbardziej rzucać się będą wracające do WRC, zamontowane przy kierownicy łopatki służące do zmiany biegów, zastępujące tradycyjną, sekwencyjną dźwignię. Producenci będą też mogli wykorzystać nowe „jokery” homologacyjne, czyli wprowadzić określoną ilość zmian mechanicznych wcześniej homologowanych rozwiązań. Zmianie uległa też minimalna waga niektórych podzespołów, co da producentom większą swobodę jeśli chodzi o rozkład masy i balans auta.
Pierwszym z producentów, który w pełni wykorzysta nowe przepisy, będzie Volkswagen, którego nowe Polo R zadebiutuje już podczas Rajdu Monte Carlo. Nowe części na pierwszą rundę sezonu przygotuje także Citroen, który opracował dla DS3 nowy silnik (razem z jednostką napędową przeznaczoną do wyścigów samochodów turystycznych), zawieszenie i łopatki do zmiany biegów. Citroen planuje w trakcie sezonu 2015 udostępnić dwie kolejne ewolucje, w tym pakiet aerodynamiczny w kwietniu oraz kolejną wersję zawieszenia w drugiej połowie roku.
Fiesta RS ekipy M-Sport otrzyma w Monte Carlo zmodyfikowany, pneumatyczny układ zmiany biegów, a podczas Rajdu Portugalii także nowy silnik, układ przeniesienia napędu oraz nowy, hydrauliczny system zmiany biegów. Podobnie jak M-Sport, także Hyundai rozpocznie sezon korzystając ze zmodyfikowanej wersji auta z sezonu 2014, a następnie w trakcie roku wprowadzi nowy samochód.
Zmiany czekają także auta klasy Junior WRC, której kierowcy wystartują mocniejszą wersją DS3 R3T, „Maxi”. Miłośnicy egzotycznych maszyn z pewnością zachwyceni będą z kolei nowym pucharem FIA przeznaczonym dla aut R-GT. W Monte Carlo wystartują w nim trzy sześciocylindrowe Porsche 911.